Wednesday, March 16, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa

Salam..kengkawan..
Last week I went to GSC.
Watpe?tengok wayang le
saye tengok cter seperti tajuk yang di atas
So, komen saye utk filem ni: SUPERB!
ok, aku cter sketla eh



Cter ni mmg lain dr yg lain
bukan ape, susah kot nak tgk anak tempatan wat cter camni
besenye cter bese je, xde gune effect pape
but yang ni, totally different
dr pelakon, jalan citer, sound effect, superb
walaupun adela aku tgk ade babak yg tikam2 pedang tu mcm byk sgt kan(padahal ko takot kan lili,aku tau)
N lagi, putri cine tu cakap mat saleh sesame sendiri dgn dayang die
aku rase kalo die ckp cine pn xpe kot.heh
n babak yg panas..alamak ai.korang tgkla sendiri
tp sibbaik kejap je..ayat 'empangan' tu xtahan..kihkih
selesai cter, adela dengar cakap2 org yang ondeway keluar wayang tu kan:

''Cter die tergantung ar...''
''Xbest ar cter die...''
''Best gak..''

Itula antare komen2 mereka..dalam ati, agak geram gak
yela, bukan senang kot nak wat..kan yusry kan?(poyo)
Bapak aku pulak baru tengok iklan, dah cakap: ''Idea asal xdela..sume tiru cter luar..''
Terpulang la...masing2 ade opinion masing2..
apepun, xrugi tgk cter ni..at least nampak ade perubahan cket dlm cter Melayu
n dapat la tau serbe sedikit cter2 sejarah kite(tp xtaula die ade ubah fakta ke x kan)
tengok 360 x td?pn ade pasal ni gak
So, itula saje komen saye utk arini..
Nti kite cter lain plak yer;)
Sok will be my off day..so best;)
hehe

Wassalam..;)

No comments: